Communication Officer

i-CITY zoekt een Communication officer (m,v,x)

De stad Brussel heeft de ambitie om een moderne en vernieuwende stad te worden die ten dienste staat van elke Brusselaar. Deze ambitie uit zich in tal van projecten zoals de oprichting van een nieuw administratief centrum in 2021 met als naam BRUCITY. Naast een nieuw gebouw komen er ook nieuwe manieren van werken en een meer transversale aanpak van de organisatie van de stadsadministratie.
i-CITY is de (externe) IT-afdeling van de Stad Brussel en staat zo in voor de toepassing van het informaticabeleid van de Stad Brussel. De werking ervan heeft een concrete impact op het dagelijkse leven van de burgers en de gebruikers van de stad.
i-CITY heeft ongeveer 160 personeelsleden en is voortdurend op zoek naar nieuwe talenten. De IT-sector evolueert voortdurend en i-CITY ook! We passen nieuwe tools voor gezamenlijk beheer toe om de autonomie, inclusie en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers te bevorderen.
Onze voornaamste waarden zijn engagement, oplossingsgerichtheid en klantgerichtheid.

Functie

  • In samenwerking met uw collega, de Communication Officer, bent u verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van de onderneming: u verzamelt, verwerkt en verspreidt informatie via de meest geschikte kanalen;
  • U produceert redactionele inhoud voor de website, de sociale netwerken, het jaarverslag, uitnodigingen en verslagen van vergaderingen;
  • U voert het communicatieplan uit volgens de voorziene planning;
  • U zet externe (websites, sociale netwerken, nieuwsbrieven, folders ...) en interne (nieuwsbrieven, berichten, affiches ...) communicatiemiddelen op en beheert ze;
  • U zorgt voor de toegankelijkheid, volledigheid en kwaliteit van de informatie die nuttig is voor de medewerkers van de onderneming via verschillende communicatiekanalen;
  • U houdt alles over de onderneming (pers en internet) nauwkeurig in de gaten;
  • U zorgt voor de relaties met de verschillende dienstverleners in verband met de communicatie;
  • U geeft communicatieadvies aan de directie.

Uw opleiding & ervaring

  • U hebt minstens 3 jaar ervaring in een gelijkaardige functie;
  • U weet alles van journalistiek schrijven;
  • U beschikt over sterke schrijfvaardigheden (opstellen van zowel korte als lange stukken, interviews, informatie verzamelen enzovoort) en hebt ervaring in het schrijven voor het internet;
  • U bent bij voorkeur in het bezit van een bachelor- of een masterdiploma in een literaire richting (communicatie, journalistiek, geschiedenis ...);
  • U bent tweetalig (Frans/Nederlands);
  • U hebt een heel goede kennis van de suite MS Office 365, Adobe en systemen voor contentmanagement (CMS);
  • U bent geïnteresseerd in nieuwe technologieën;
  • U hebt een goede kennis van sociale netwerken.

Uw profiel

  • U beschikt over de volgende vaardigheden: u kunt actief luisteren, u legt gemakkelijk contacten, u bent creatief;
  • U hebt goede analytische en samenvattende vaardigheden;
  • U bent dienstvaardig;
  • U bent soepel en polyvalent en houdt van samenwerken;
  • U bent gepassioneerd door schrijven;
  • U wilt permanent bijleren en toont doorgroeimogelijkheden in uw functie.

Inlichtingen & kandidaatstellingen

i-CITY - Human resources
Émile Jacqmainlaan 95 - 1000 Brussel | i-city.brucity.be
T. 02 229 54 00 - F. 02 229 54 54 – jobs@i-city.brucity.be