Procurement & Purchasing Manager

i-CITY zoekt een Procurement & Purchasing Manager (h/f/x)

 

De stad Brussel heeft de ambitie om een moderne en vernieuwende stad te worden die ten dienste staat van elke Brusselaar. Deze ambitie uit zich in tal van projecten zoals de oprichting van een nieuw administratief centrum in 2021 met als naam BRUCITY. Naast een nieuw gebouw komen er ook nieuwe manieren van werken en een meer transversale aanpak van de organisatie van de stadsadministratie.

i-CITY is de (externe) IT-afdeling van de Stad Brussel en staat zo in voor de toepassing van het informaticabeleid van de Stad Brussel. De werking ervan heeft een concrete impact op het dagelijkse leven van de burgers en de gebruikers van de stad.

i-CITY heeft ongeveer 160 personeelsleden en is voortdurend op zoek naar nieuwe talenten.

De IT-sector evolueert voortdurend en i-CITY ook! We passen nieuwe tools voor gezamenlijk beheer toe om de autonomie, inclusie en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers te bevorderen.

Onze voornaamste waarden zijn engagement, oplossingsgerichtheid en klantgerichtheid.

Functie

Als Procurement & Purchasing Manager:

  • bent u een strategische partner van de directieteams (i-CITY en zijn klanten), die hun vertrouwen en respect wint, om de waarde van de bevoorrading aan alle belangrijke betrokken partijen te verkopen en te bieden.
  • U bouwt sterke relaties op tussen de betrokken partijen en strategische leveranciers om de organisatie een zo groot mogelijke invloed te geven en het niveau van de kosten, kwaliteit en leveringsdoelstellingen te waarborgen.
  • U leidt onderhandelingen op hoog niveau met inkooppartners en leveranciers om inkoopovereenkomsten en -initiatieven te ontwikkelen en uit te voeren die de middelen optimaal laten renderen.
  • U stelt bevoorradingsstrategieën op die aansluiten bij de strategische en operationele plannen van i-CITY met een focus op het verminderen van directe en indirecte kosten.
  • U ontwikkelt vaardigheden op het vlak van overheidsopdrachten binnen het inkoopteam voor belangrijke markten, leveranciers en oplossingen die nodig zijn om de bevoorradingsstrategieën te ondersteunen.
  • U stelt een kader voor governance en risicobeheer op voor de hele organisatie om de resultaten van de inkoop te volgen, te beheren en te sturen;
  • U zorgt voor de volledige naleving van de Belgische en Europese wet- en regelgeving inzake overheidsopdrachten en het relevante beleid van i-CITY. U beheert de risico's en grijpt zakelijke opportuniteiten.
  • U stelt kritieke prestatie-indicatoren (KPI's) en kwalitatieve en kwantitatieve maatregelen op om de voordelen en het rendement van alle bevoorradingsactiviteiten te grijpen, te rapporteren en te evalueren.  U plant en leidt prestatieverbeteringen in nauwe samenwerking met de belangrijkste betrokken partijen en leveranciers;
  • U organiseert en leidt de uitvoerende directiecomités met de strategische leveranciers van i-CITY;
  • U zorgt te allen tijde voor een heldere en open communicatie met alle interne en externe betrokken partijen;
  • U helpt het team bij het vormgeven van zijn meest complexe modellen voor samenwerking en gunning van opdrachten.

Uw opleiding & ervaring

  • U hebt ten minste een masterdiploma.
  • U hebt een bewezen ervaring als inkoper en/of onderhandelaar van 7 tot 10 jaar met minstens 3 jaar ervaring in teambeheer, bij voorkeur op de Belgische markt van computers, servers en pc's of als IT-manager in de openbare sector.
  • Een kennis van de gedetailleerde kostenfactoren en de dynamiek van de economische modellen van de Belgische en internationale markt voor hardware, telecommunicatie, software en IT-diensten is vereist.
  • Een grondige kennis en toepassing van de Belgische en Europese regelgeving inzake overheidsopdrachten is noodzakelijk.
  • Een netwerk van contacten op de Belgische en internationale technologiemarkt is een onmiskenbare troef.
  • U hebt een diepgaand inzicht in de nieuwste tools, technieken en inkoopsystemen.
  • U bent tweetalig Frans-Nederlands met een goede kennis van het Engels.

Uw profiel

  • U bent heel vlot in de omgang. Duidelijk, precies en aangepast aan uw publiek communiceren is voor u kinderspel;
  • U hebt een bewezen capaciteit in personeel- en peoplemanagement en in changemanagement;
  • U bent een uitstekende leider;
  • U werkt methodisch en bent in staat om prioriteiten te stellen in een complexe en veranderende omgeving;
  • U bent pragmatisch, resultaatgericht en hebt een groot analysevermogen;
  • U past zich gemakkelijk aan een veranderende omgeving aan.

Ons aanbod

Bovenop een contract van onbepaalde duur met een salaris dat bij jouw functieniveau past, bieden we jou:

  • Een compleet salarispakket.
  • Een aangename, gezinsvriendelijke en flexibele werksfeer. Telewerken is bij ons niet langer een optie.
  • Lunches, speakers' corners, welzijnsactiviteiten, teambuildings, ... kortom: bij ons valt er altijd wel wat te beleven!
  • Groeimogelijkheden: ons bedrijf groeit, net als onze werknemers. We ondersteunen je met een permanente opleiding en bevorderen je zelfstandigheid in de richting van professionele vrijheid.

Inlichtingen & kandidaatstellingen

 

i-CITY - Human resources

Émile Jacqmainlaan 95 - 1000 Brussel | i-city.brucity.be
T. 02 229 54 00  -  F. 02 229 54 54 – jobs@i-city.brucity.be