U bent hier

 

Program Manager

i-CITY zoekt een Program manager (m/v/x)

De Stad Brussel wil zich ontpoppen tot een moderne en vernieuwende stad die ten dienste staat van elke Brusselaar. Die ambitie krijgt vorm in talrijke projecten, zoals de oprichting van een nieuw administratief centrum in 2021: BRUCITY. Het centrum omvat naast een nieuw gebouw ook nieuwe werkmethodes en een meer transversale organisatorische aanpak van de gemeentelijke administratie.

i-CITY is het (uitbestede) informaticadepartement van de Stad Brussel en is belast met de uitvoering van het informaticabeleid van de Stad Brussel. De activiteiten van dit departement hebben een concrete impact op het dagelijks leven van de burgers en de gebruikers van de Stad.

i-CITY telt ongeveer 150 personeelsleden en is voortdurend op zoek naar nieuw talent.

De IT-sector staat nooit stil en dat geldt ook voor i-CITY! We nemen nieuwe instrumenten van collaboratief management in gebruik om de autonomie, de inclusie en de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers te bevorderen.
Onze voornaamste waarden zijn betrokkenheid, oplossingsgerichtheid en klantgerichtheid.

Uw functie

Als Program Manager bepaalt u de strategie van het programma met verschillende i-CITY-projecten. Daarom zijn uw gevoel voor coördinatie en uw algemene visie op projecten essentiële vaardigheden.
Dat wil zeggen dat u één of meer projecten beheert, van de evaluatiefase tot de voltooiing van het project, met inbegrip van de keuze van de middelen, het beheer van één of meer IT-teams, de implementatie van processen die erop gericht zijn het budget, de termijnen en de kwaliteit te respecteren.

  • U bent het aanspreekpunt voor programma- en projectklanten;
  • U begrijpt, verzamelt en analyseert de behoeften van de klant en vertaalt deze naar een 'road map', programma's en projecten;
  • U begeleidt het ontwerp en de uitvoering van programma's en projecten voor zowel de klant als i-CITY;
  • U voert de nodige acties uit om één of meer programma's en projecten te beheren, rekening houdend met de verschillende beperkingen (kosten, termijn, kwaliteit en risico's);
  • U zorgt voor consistentie tussen de verschillende programma's en analyseert proactief de impact van onderlinge afhankelijkheden;
  • In samenwerking met de PMO bepaalt u de indeling van de verschillende projecten;
  • U onderhandelt over contractuele documenten en stelt ze op;
  • U adviseert en assisteert projectmanagers, en helpt bij de teamrekrutering;
  • U voert regelmatig kwalitatieve rapportering uit;
  • U neemt actief deel aan de evolutie en optimalisatie van PMO-processen door uw geprioriteerde road map op te nemen in de projectportfolio;
  • U stuurt een team van projectmanagers aan via een projectmanagementtool.

Uw opleiding & ervaring

  • U hebt een diploma van het hoger onderwijs (Bachelor of Master) in een technische/IT- en managementrichting (bv.: Master in IT met managementervaring of Management Engineer met een oriëntatie/ervaring in IT);
  • U hebt een degelijke ervaring van ongeveer 10 jaar in het beheer van projecten en/of programma's;
  • U hebt veel ervaring met het managen van transversale en complexe projecten waarbij u nauw samenwerkt met business- en klantenafdelingen;
  • Ervaring in de IT-sector is een pluspunt;
  • U hebt ervaring als leidinggevende;
  • U bent gecertificeerd in Prince 2, Agile en ITIL;
  • Optionele certificering: Scrum.

Uw profiel

  • Communiceren zit u in het bloed!
  • U bent gepassioneerd door de IT-wereld en de uitdagingen die de IT-wereld u biedt;
  • U hebt een analytische geest en bent in alle omstandigheden oplossingsgericht;
  • U bent erg georganiseerd, houdt van het creëren en volgen van processen;
  • U wilt graag helpen, bent dynamisch en wilt graag vooruit;
  • U bent klantgericht en kunt goed onderhandelen;
  • U hebt sterke interpersoonlijke vaardigheden, kunt goed teams en conflicten managen;
  • U werkt graag in een cross-functionele rol;
  • Het gebrek aan structuur schrikt u niet af, u kijkt ernaar uit om structuur te brengen!

Ons aanbod

Boven op een contract van onbepaalde duur met een salaris dat bij jouw functieniveau past, bieden we jou:

  • Een compleet salarispakket;
  • Een aangename, gezinsvriendelijke en flexibele werksfeer;
  • Lunches, speakers' corners, welzijnsactiviteiten, teambuildings ... kortom: bij ons valt er altijd wel wat te beleven!
  • Groeimogelijkheden: ons bedrijf groeit, net als onze werknemers. We ondersteunen je met een permanente opleiding en bevorderen je zelfstandigheid in de richting van professionele vrijheid.

Informatie & sollicitaties

i-CITY - Human Resources
Emile Jacqmainlaan 95 - 1000 Brussel | i-city.brucity.be
T. 02 229 54 00 - F. 02 229 54 54 – jobs@i-city.brucity.be