Functional Analyst Finance

i-CITY, de technologische partner van de Stad Brussel, is op zoek naar een Functional Analyst Finance.

De stad Brussel heeft de ambitie om een moderne en vernieuwende stad te worden die ten dienste staat van elke Brusselaar. Die ambitie uit zich in tal van projecten zoals de oprichting van een nieuw administratief centrum in 2021 met als naam BRUCITY. Het centrum omvat naast een nieuw gebouw ook nieuwe manieren van werken en een meer transversale benadering om de stadsadministratie te organiseren.

i-CITY is de (externe) IT-afdeling van de stad Brussel en staat in dat verband in voor de toepassing van het informaticabeleid van de stad. De werking ervan heeft een concrete impact op het dagelijkse leven van de burgers en de gebruikers van de stad. i-CITY telt zo'n 160 personeelsleden en is steeds op zoek naar nieuw talent. De IT-sector evolueert voortdurend en i-CITY ook! We hanteren nieuwe collaboratieve managementtools om de zelfstandigheid, betrokkenheid en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers te bevorderen. Onze voornaamste waarden zijn engagement, oplossingsgericht denken en klantgerichtheid.

 

Functie

  • Je hebt inzicht in de eisen van de klant en kan ze formaliseren, je zorgt voor de implementatie van de IT-oplossing met de overeengekomen kwaliteit, je meet het tevredenheidsniveau van de klant en stelt passende correctieve maatregelen voor.
  • Je helpt de klant zijn behoeften in kaart te brengen. Je zorgt ervoor dat je de eisen van de klant kan achterhalen, onder meer via interviews, participerende observatie, bestudering van documenten en procedures, lijsten van evenementen.
  • Je beschrijft de eisen van de klant aan de hand van diagrammen en woordenboeken, uiteenzettingen in een natuurlijke taal, prototypen, scenario's of voorlopige versies van gebruikershandleidingen.
  • Je neemt actief deel aan projecten, als projectleider of functioneel analist.
  • Je vertaalt de ramingen van de workload naar mandagen, met betrekking tot de softwareaanpassingen en -ontwikkelingen.
  • Je zorgt voor het opstellen, in stand houden en herzien van de operationele documentatie (procedures, enz.) om een vlotte en ononderbroken serviceverlening te garanderen.
  • Je plant en controleert de leveringen van die softwareaanpassingen en -ontwikkelingen.
  • Je voert de kwaliteitscontrole van de oplossingen uit en gaat na of ze in overeenstemming zijn met de behoeften van klant. 

 

Jouw opleiding & ervaring

  • Diploma hoger onderwijs (universitair of hogere studies), goede kennis van informatica.
  • Je hebt minstens 2 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je beheerst de beginselen voor het voeren van een moderne boekhouding.
  • Je beschikt over aanzienlijke ervaring op het werkdomein dat overeenstemt met de gevraagde functie.
  • Je bent in staat om de vakspecifieke behoeften te begrijpen, te analyseren en om te zetten naar softwarevereisten.
  • Je bent in staat om op technisch en operationeel niveau toezicht te houden op de ontwikkelingen die in de client-server en webomgeving van de klant worden uitgevoerd.
  • Je bent ervaren op het gebied van relationele databases (modellering van de gegevens, SQL, enz.).
  • Kennis van een methodologie voor het beheer van Prince2-projecten is een troef.
  • Kennis over toepassingen voor het dematerialiseren van facturen is een troef.
  • Ervaring in de overheidssector is een bijkomend pluspunt.
  • Je hebt een uitstekende kennis van Windows (Office-pakket) en in het bijzonder Excel.
  • Je hebt ervaring in ontwikkelingsomgevingen van het type ERP.
  • Je hebt een goede kennis van beide landstalen en van het technisch Engels.

 

Jouw profiel

  • Je bent nauwgezet, gestructureerd en leeft vastgestelde termijnen na.
  • Je biedt een luisterend oor en bent in staat de behoeften van de klant te begrijpen en te analyseren.
  • Je neemt initiatief en stelt verbeteringen voor die getuigen van creativiteit.
  • Je kunt in teamverband werken en samenwerking tot stand brengen.
  • Je waakt onafgebroken over de kwaliteit van je werk.
  • Je kunt problemen oplossen door pragmatisme en inventiviteit aan de dag te leggen.
  • Als Application Owner zorg je voor de goede werking van je toepassing (begroting, contract, wijziging, enz.).
  • Je bent klant-, kwaliteits- en resultaatsgericht.
  • Je belangrijkste kwaliteiten: communicatie, teamspeler, zelfstandig kunnen werken.

 

Ons aanbod

We bieden je niet alleen een overeenkomst van onbepaalde duur met een salaris dat in overeenstemming is met jouw functie, maar ook:

  • Een volledig salarispakket.
  • Een aangename, familiale en flexibele werkomgeving. Telewerk is bij ons een gangbare praktijk.
  • Lunches, speakers' corners, activiteiten rond welzijn, teambuildingactiviteiten ... bij ons valt er altijd wel iets te beleven!
  • Doorgroeimogelijkheden: onze onderneming groeit en haar medewerkers eveneens. We begeleiden je via permanente opleidingen en stimuleren daarbij tegelijk jouw zelfstandigheid in de richting van professionele vrijheid.

Inlichtingen & kandidaatstelling

i-CITY - Human Resources
Émile Jacqmainlaan 95 - 1000 Brussel | i-city.brucity.be
T. 02 229 54 00 - F. 02 229 54 54 – jobs@i-city.brucity.be