Manager Programs & Projects

I-City zoekt een Manager Programs & Projects  (m/v/x)

De Stad Brussel heeft de ambitie om zich te ontpoppen tot moderne en innovatieve stad ten dienste van elke Brusselaar. Die ambitie krijgt gestalte in tal van projecten zoals de oprichting van een nieuw administratief centrum in 2021 met als naam BRUCITY. Naast een nieuw gebouw komen er ook nieuwe manieren van werken en een transversalere aanpak van de organisatie van de stadsadministratie.

i-CITY is de (externe) IT-afdeling van de Stad Brussel en staat zo in voor de toepassing van het informaticabeleid van de Stad Brussel. De werking ervan heeft een concrete impact op het dagelijkse leven van de burgers en de gebruikers van de stad.

i-CITY telt zo'n 60 personeelsleden en is voortdurend op zoek naar nieuw talent.

De IT-sector evolueert voortdurend en i-CITY ook! We passen nieuwe tools voor gezamenlijk beheer toe om de autonomie, inclusie en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers te bevorderen.

Onze voornaamste waarden zijn engagement, oplossingsgerichtheid en klantgerichtheid.

Functie

Als Program Manager coördineer je het beheer van programma's en projecten van a tot z, in het kader van de roadmap transformatie van de stad Brussel, Brussel Openbaar Onderwijs en de vzw's.

Concreet bestaat je opdracht bij ons hieruit:

  • Je zorgt voor de implementatie en governance van programma's en hun aansturing (beheer van indicatoren: scope planning, risicobudget, dependencies);
  • Je zorgt voor een goede uitvoering/implementatie van projecten/programma's en garandeert hun overeenstemming met de roadmap en de begrotingslijnen;
  • Je stuurt een programma & projectteam aan, zowel intern als extern, en zorgt voor consistentie met de specialistenteams;
  • Je adviseert en assisteert projectmanagers, en helpt bij de teamrekrutering;
  • Je neemt actief deel aan de evolutie en optimalisatie van PMO-processen door uw geprioriteerde roadmap op te nemen in de projectportfolio;
  • Je bent capabel om de relatie tussen de stad Brussel, Openbaar Onderwijs en de vzw's te coördineren, in lijn met de programma's/projecten.

Je opleiding & ervaring

  • Je hebt een diploma (Bachelor of Master) met een technische/IT en management-oriëntatie (bijvoorbeeld Master in Computerwetenschappen met managementervaring of Managementwetenschappen met IT-oriëntatie/ervaring);
  • Je hebt een gedegen ervaring van ongeveer 10 jaar als Program Manager en je geniet erkenning in een Senior-functie;
  • Je bent bij voorkeur gecertificeerd in Prince 2, Agile, Safe en ITIL of bent vertrouwd met deze methodes;
  • Je hebt ervaring met het beheren van programma's m.b.t. digitale transformatie;
  • Je beschikt over een ruime ervaring als leidinggevende van een team.
  • Je beheerst de PMO-processen, met name in het beheer van de projectenportfolio, en ook de PM-processen op het vlak van budgettair proces (opex, capex, …);
  • Je bent vertrouwd met PPM-tools (Project Portfolio & Program Management) en met Storytelling- en Kanban-tools;
  • Ervaring in de IT-sector is een pluspunt;
  • Vloeiend Frans en/of Nederlands is essentieel, net als mondeling en technisch Engels.

Je profiel

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge presentatievaardigheden;
  • Je vermogen om te communiceren met een IT- en specialistenteam drijft je en maakt je tot aanspreekpunt;
  • Je ben een Problem Solver! Je sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden stellen je in staat om elk obstakel pragmatisch en proactief aan te pakken;
  • Werken in een complexe IT-structuur schrikt je niet af! Je bent integendeel gepassioneerd door de IT-wereld en zijn uitdagingen;
  • Je bent een multitasker, in staat om efficiënt te werken aan verschillende zaken tegelijk op een gestructureerde en georganiseerde manier;
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel, bent constructief en weet je team te allen tijde gemotiveerd te houden;
  • Jouw devies luidt "samenwerken". Je stimuleert de teamgeest richting collaborative management en ondersteunt tegelijkertijd verandering;
  • Je sterke vaardigheden in bemiddeling en diplomatie maken je een echte facilitator;
  • Je bent vanzelfsprekend resultaatgericht en hebt een uitgesproken gevoel voor klantenservice;
  • Je werkt graag in een cross-functionele rol.
  • Een gebrek aan structuur schrikt je niet af, je kijkt ernaar uit om structuur te brengen!

Ons aanbod

We bieden je niet alleen een overeenkomst van onbepaalde duur met een salaris dat in overeenstemming is met je functie, maar ook:

  • Een volledig salarispakket;
  • Een aangename, familiale en flexibele werkomgeving. Telewerken is geen optie meer voor ons;
  • Lunches, speakers' corners, activiteiten rond welzijn, teambuildingactiviteiten ...: bij ons valt er altijd wel iets te beleven!
  • Doorgroeimogelijkheden: onze onderneming groeit en haar medewerkers eveneens. We begeleiden je via permanente opleidingen en stimuleren daarbij tegelijk je zelfstandigheid in de richting van professionele vrijheid.

 

Inlichtingen & kandidaatstellingen

De sollicitaties moeten uiterlijk op 01/02/2021 worden verzonden.

i-CITY - Human Resources
Émile Jacqmainlaan 95 - 1000 Brussel | i-city.brucity.be
T. 02 229 54 00 - F. 02 229 54 54 – jobs@i-city.brucity.be